Michael Gross zaczął zdjęcia do filmu zaledwie jeden dzień po tym, jak wystąpił w ostatnim odcinku serialu "Family Ties".
Jack Palance oraz John Voight byli rozważani do roli Earla Bassetta.
Pisząc scenariusz, Brent Maddock myślał o zaangażowaniu Chucka Norrisa lub Clinta Eastwooda do roli Burta Gummera.
Ernest Troost stworzył muzykę, której w większości nie wykorzystano, gdyż nie przypadła ona do gustu studiu filmowemu. Ostatecznie zatrudniono Roberta Folka do napisania nowej ścieżki dźwiękowej, jednak mimo swego wkładu artysta został pominięty w napisach.
Bill Paxton, Matthew Modine, Ray Liotta i Bruce Campbell otrzymali propozycję zagrania Valentine'a McKee.
Kiedy Val i Earl odkrywają mackę robaka, Heather stoi w zupełnie innym miejscu niż przed chwilą.
Widać odbicie mężczyzny w czerwonym kapeluszu i białych spodenkach w oknie fortecy Gummera.
Kiedy robal wciąga konia pod ziemię, widać liny, dzięki którym zwierzę jest wciągane.
Widać mikrofon, powyżej głowy doktora, kiedy ten rozmawia z żoną.
Kiedy Rhonda znajduje się na zbiorniku wodnym, Val rzuca łopatę na buldożera. Za chwilę ta sama łopata leży na ziemi.
Kiedy robaki atakują dom Nancy w jednym z okien widać coś w rodzaju markizy. Za chwilę w tym samym oknie nic nie ma.
Plecak Rhondy jest pusty, kiedy razem z Valem i Earlem zostają uwięzieni na skale. Rano, gdy Rhonda skacze na tyczce, jej plecak jest już czymś wypełniony.
Kiedy robak atakuje przyczepę widać... wędkę.
Przyczepa Nestora zostaje przewrócona na bok, jednak potem w kilku ujęciach stoi na ziemi.
W napisach końcowych Earl Basset jest zapisany jako Earl Bass.
Plecak Rhondy najpierw jest na jej ramieniu, a za chwilę już na plecach, w scenie, gdy razem z Earlem wychodzą z kanału.
Kiedy Earl i Val naprawiają płot słychać odgłosy młotków, mimo, iż przestali ich używać.
Kiedy doktor i jego żona są wciągani pod ziemię, na zmianę widać błoto i piach.
Kiedy Burt strzela do robaków, w jednej ze scen zamiast Burta wystąpił kaskader.
Gdy wężoid ściga Vala i Earla, porusza się on w linii prostej. Jednak w innym ujęciu widać, że jest to łuk.
Tuż przed tym, jak ostatni wężoid uderza o ziemie, widać już na nim krew.
Na początku filmu gdy Val mówi: "Well, when I'm your age, I guess I'll forget what I eat, too", omija tylną klapę ciężarówki, a następnie przechodzi przez cień wysięgnika mikrofonu.
Kiedy Val, Rhonda i Earl uciekają przed drugim stworem, wspinając się na skałę, ten pierwszy ma na sobie kowbojskie buty. W następnym ujęciu można zauważyć, że nosi skórzane robocze obuwie, a po przebudzeniu się następnego ranka ponownie ma na nogach kowbojki.
Zielone kostki, które wiszą wokół lusterka wstecznego samochodu Vala i Earla, znikają w niektórych ujęciach.
Kierowca pickupa Rhondy jest widoczny za Valem, podczas ucieczki ze skał na pustyni.
Kiedy Burt używa swego karabinu na słonie do zabicia stwora można dostrzec, że jest on wyraźnie niezwykle ciężki. Później, gdy Burt podaje tę samą broń Miguelowi, trzyma on kolbę jedną ręką bez jakiegokolwiek wysiłku.
Gdy bohaterowie zawracają samochód, by dotrzeć do mężczyzny tkwiącego na słupie energetycznym, na horyzoncie można dostrzec dachy osiedla mieszkaniowego, chociaż dookoła powinno być pustkowie.
Gdy Burt i Heather spoglądają przez piwniczne okno na jednego ze stworów można przez nie dostrzec cedry. Gdy następne ujęcie pokazuje ich dom z zewnątrz, widać, że budynek znajduje się na wzgórzu, bez jakichkolwiek drzew dookoła.
Gdy Earl i Val zasiadają do piwa, ten drugi siedzi na czerwonym fotelu. W następnym ujęciu wspomniany mebel jest szary i skórzany.
Można dostrzec członka ekipy filmowej, gdy obok domu Burta i Heather zatrzymuje się buldożer z ocalałymi.
Gdy traktor, używany do odwrócenia uwagi stworów, się przewraca, można dostrzec ciągnący go kabel.
Kiedy Rhonda, Earl i Val skaczą o tyczce od skały do skały, można dostrzec, że pale są znacznie dłuższe niż wtedy, gdy podnosili je z ziemi.
Kiedy Val wspina się na wieżę elektryczną, aby sprowadzić Edgara na dół, niebo zmienia się nagle z niebieskiego na zachmurzone.
Gdy kamera zbliża się do dachu domu Berta, członek ekipy filmowej odbija się w oknie.
Zaraz po tym jak Val mówi: "this one's not falling for it" można dostrzec u góry ekranu mikrofon na wysięgniku.
Earl potyka się o norę pieska preriowego, jednak te zwierzęta nie występują w stanie Nevada.
Kiedy Earl, Rhonda i Val skaczą o tyczce między skałami, czasami można dostrzec zawieszone liny.
W krzakach można dostrzec urządzenie służące do wyrzucenia z wnętrza ziemi drążka pogo.
W piwnicy Burt zabija jednego stwora przy pomocy strzelby do polowania na słonie. Problem w tym, że przygotowując się do oddania strzału, umieszcza on kolbę pod pachą, a nie na ramieniu, gdzie powinna być, aby strzelać skutecznie. Jako doświadczony strzelec powinien wiedzieć, że ryzykuje zranienie twarzy lub złamanie nadgarstka.
Kiedy stwór goni Vala i Earla po tym, jak stracili konie, obaj mężczyźni biegną wzdłuż ogrodzenia, a wężoid przewraca do tyłu wszystkie słupki. Jednak wkrótce potem wracają one do pierwotnego stanu.
Gdy Burt i Heather się podnoszą, ten pierwszy rzuca worek Valowi. W następnym ujęciu można dostrzec, że mężczyzna łapie zupełnie inny pojemnik.
Gdy doktor Jim stoi w miejscu, w którym powinien być generator, można dostrzec kilka przedmiotów dookoła. Znikają one w kolejnym ujęciu.
Kiedy stwór ściga Earla i Rhondę, oboje biegną wzdłuż małej promenady w kierunku sklepu. Można wtedy dostrzec, że deski są wypychane, ale sam grunt pod nimi jest płaski.
Kiedy Valentine i Earl wypompowują szambo, zostają oblani zawartością z powodu nieszczelnego przewodu. Nie jest to możliwe, gdy pompa zasysa ciecz.
Ani Burt, ani Heather nie nosili żadnych nauszników podczas strzelaniny w piwnicy, więc po wstrzymaniu ognia oboje byliby całkowicie głusi.
Kiedy Val ciągnie przyczepę w kierunku spychacza, opony po obu stronach są płaskie i spadają z felg. Jednak chwilę potem, gdy mężczyzna podjeżdża po Burta, można dostrzec, że koła zostały zamontowane i napompowane.
Rhonda zapala krótki lont ostatniej bomby, którą następnie rzuca Val. Można jednak wtedy dostrzec, że sam knot wydłużył się o kilka cali.
Kiedy stary Fred pielęgnuje swój ogród, między ogrodem, a jego chatą stoi zaparkowany niebieski samochód. Pojazd znika, gdy później Val oraz Earl przyjeżdżają i szukają farmera.
Gdy Reba patrzy przez lornetkę, na pierwszym planie można dostrzec, że traktor i przyczepa, użyte do późniejszej ucieczki, są bardzo blisko siebie. Oba obiekty są od siebie znacznie oddalone, gdy Val i Earl zastanawiają się jak ich użyć.
Val głośno wiwatuje po uruchomieniu spychacza. Krzyk mężczyzny słychać w następnym ujęciu, chociaż jego usta są zamknięte.
Zdjęcia do filmu kręcono w Lone Pine, Olancha oraz społeczności Darwin (Kalifornia, USA).
Zdjęcia do filmu rozpoczęły się w maju 1989 roku i trwały ponad 50 dni.
Wygląd olbrzymich dżdżownic był wzorowany na tych z filmu "Diuna".
Jedną z wcześnie odrzuconych koncepcji stworów było to, że potrafiły doskonale naśladować dźwięki, których używały do zwabiania niczego nie podejrzewającej ofiary. Pomysł ten został odrzucony, ponieważ autorzy uważali, że te stworzenia mają zbyt wiele specjalnych zdolności.
"Wstrząsy" miały mieć premierę w listopadzie 1989 roku, jednak MPAA wystawiło filmowi ocenę R ze względu na wulgaryzmy. Premierę przesunięto, aby filmowcy mieli czas na wprowadzenie poprawek polegających na usunięciu słowa "Fuck" lub wstawienia łagodniejszego zamiennika, film ostatecznie trafił na ekrany kin w styczniu 1990 roku z oceną PG-13.
Pomysł na film powstał we wczesnych latach 80. XX wieku, kiedy scenarzyści S.S. Wilson i Brent Maddock pracowali dla Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych jako filmowcy odpowiedzialni za tworzenie edukacyjnych filmów bezpieczeństwa. Podczas nagrywania materiału filmowego obaj wspięli się na duży pustynny głaz i zaczęli się zastanawiać co by było, gdyby coś nie pozwalało im na zejście z tej skały. Zaowocowało to pomysłem, który nazwali: "Land Sharks", z którym podzielili się z przyjacielem Ronem Underwoodem, pracującym dla National Geographic jako reżyser filmów dokumentalnych. Wspólnie wykorzystali swoją wiedzę zoologiczną, aby lepiej przekształcić podziemne rekiny w stworzenia, które mogą naprawdę istnieć.